Defekttűrő gumiabroncs szerkezete
A defekttűrő gumiabroncsok lehetővé teszik a defekt kapása után további vezetést. A defektes gumiabroncson lehet átlagosan akár 80 kilométert vezetni, de a legfeljebb 80 km/h sebességgel. A Run Flat gumiabroncs lehetővé teszi a további vezetést, mert a gumiabroncs oldalfalai megfelelően erősítettek. Ennek köszönhetően a vezető nyugadtan jut a gumiszerelő állomáshoz, így nem kell a vezetőnek az út szélén cserélni a gumiabroncsot, ami egy kicsit nehéz lenne, ha nem jó idő van. Ha a gépjármű fel van szerelve a defekttűrő gumiabroncsokkal, akkor a vezetőnek nem kell arra aggódni, hogy van-e neki pótgumi
Run Flat (defekttűrő) - jelentése és besorolása
Az első defekttűrő gumiabroncsokat előállították már a II. világháború előtt. Elsősorban a katonai gépjárművekhöz szükségesek voltak, mert ezeknek köszönhetően defektkopás esetében az immobolizációnak ellenállók voltak. A háború után szintén a Run Flat (defekttűrő)gumiabroncs előállításával kezdtek foglalkozni. Az első gépjármű, melyhez a defekttűrővel fel volt szerelve a Porsche 959. Utána nagy mertékben a Chevrolet Corvettéhez felszereltek a defekttűrővel. Jelenleg BMW gyakran ezt a technológiát használják.
A defekttűrő gumiabroncsok használva az a fontos, hogy a guminyomás érzékelői helyesen működnek. Ezeknek köszönhetően a vezető azonnal meg fogja tudni arról, hogy a gumiabroncsról kiment a levegő. A defekttűrő gumiabroncsokkal akár a defektkopás után néhány heten belül közlekedhet. A Run Flat gumiabroncsokhoz kell az autót alkalmozkodni, például az elektronikus rendszereket (ABS, ESP). Ezért nem ajánlatos felszereleni a defekttűrőnek megfelelő autóhoz a sima gumiabroncsokkal.
Az autóhoz defekttűrő gumiabroncsokat csak a szakembernél lehet felszerelni, mert gumiszerelő a defekttűrő gumiabroncs felszereléséhez szükséges eszközökkel rendelkezik. Ha felszereli a defekttűrő gumiabroncsokat rosszul és nem megfelelő módon, akkor a gumiabroncs sérülhet. Rosszul felszerelt gumiabroncsok az utasok életét veszélyezteti.
A defekttűrő gumiabroncsok a lehető legbiztonságosabb vezetést biztosítják. A defektkopás esetében a gépjármű kormányozható még akkor is, ha nagy sebességgel vezet. Ezeket a gumiabroncsokat inkább a magasabb kategóriás autókhoz felszerelik, melyek a nagyobb hengerűrtartalommal rendelkeznek. Ez különösen fontos a autópályán való vezetés közben, amikor a defekttűrő gumiabroncsok nagyon hasznosak, mert ezeknek köszönhetően a vezetés kényelmesebb és biztonságosabb. A sportautókban nem elég hely a pótgumikra, ezért ebben az esetben a Run Flat gumiabroncsok hasznosak. Ezen kívül a defekttűrő gumiabroncsok sokkal jobban ellenállóbb a mechanikai károskodásoknak.
A defekttűrő gumiabroncs hátrányai: egy kicsit magasabb ár, mint a sima gumiabroncsok esetében, néha nem annyira kényelmes a vezetés (a merevebb gumiabroncs miatt rosszabban működik egyenetlen utakon), nagyobb az üzemanyag fogyasztása (a magasabb gördülési ellenállás miatt). Ezen kívül néhány modell nem lehet javítani. Ennek ellenére a Run Flat gumiabroncsokat a legbiztonságosabbaknak és a legkényelmesebbeknek tartják, mert nem kell aggódni a gumikopásról. A defekttűrő gumiabroncsok mákképpen jelölhető (a jelölés a gyártótól függ): DSST – Dunlop, EMT – Goodyear, HRFS – Hankook, PAX – Michelin, RFT – Bridgestone, RSC – BMW, SSRF – Pirelli, SSR – Continental, TRF – Toyo, XRP – Kumho, ZP – Michelin, ZPS – Yokohama.
A boltunkban széles defekttűrő gumiabroncs választéka. Itt mindenki találja az elvárásainak megfelelő terméket. Szeretettel várjuk boltunkban!