Gumiabroncs nyomás
Az alacsony guminyomás sok komoly és negatív eredménnyel jár. Többiek között: sokkal hosszabb fékút, aquaplaningnak kisebb ellenállóképesség, autó nem megfelelő működése manőverezés közben, nehezebb kormányozhatóság, a lehetőség, hogy gumiabroncs hirtelen felrobban a vezetés közben, gyorsabb és nem rendszeres gumiabroncs kopása. Az alacsony guminyomás egyetlen előnye az, hogy a vezetés kényelmesebb. Azok, akik kedvelik a terepen való vezetést, azért direkten csökkentik a guminyomást, hogy jobban élvezzék a vezetést terepen.
A túl magas guminyomás pedig okozhatja a rosszabb tapadást (kisebb érintkezési felület), a vezetés kényelmetlenebbé válik (nagyobb belső zaj), gyorsabb gumiabroncs kopása, futófelület nagyobb kopása és a gumiabroncs károskodásnak való ellenállóképessége alacsonyabb. A túl magas guminyomás egyetlen előnye az, hogy a gumiabroncs stabilabb kanyarodáskor és hogy az üzemanyag fogyasztása kisebb (kisebb gördülési ellenállás).
A guminyomást ajánlatos ellenőrizni két hetente egyszer és minden hosszabb utazás előtt. A konkrét autónak megfelelő guminyomás értéke a „guminyomás-táblázat” eszközben található.